Cevap Gönder  

Yeni Üye
Yeni Üye
 
Yaş: 45
Kayıt: 02.04.2012
Mesajlar: 1
turkey.gif
 Probiyotikler ve Kefir
 Pts 02 Nis, 2012 11:49
Alıntıyla Cevap GönderSayfa SonuBaşa dön

Kefir
Kefir hakkında yapılan bilimsel çalışmalar.

Kefir Nedir?

Kefir sütten yapıldığı için protein, yağ, laktoz, mineral maddeler ve vitaminler gibi besin maddelerini yapısında bulundurmaktadır. Kefir fermentasyonu sırasında bazı vitaminlerin sentezlenmesi, proteinlerin ve laktozun parçalanması kefirin besin değerini artırmaktadır (Libudzisz ve Piatkiewicz, 1990).

Kefir mikroorganizmaları, sütte meydana getirdikleri değişikliklerle daha kolay sindirilebilir hale getirirler. Böylece, kefirdeki besin elementlerinin vücut tarafından kolayca emilmesi sağlanır. Özellikle sütteki laktozun laktik aside dönüşmesiyle, laktoz intolerans kişilerce rahatca tüketilmektedir. (Anonymous, 1998).

Probiyotik - Prebiyotik (WHO - TC SB - GATA - FDA - CE - US DOD - NATO)
İnsan ya da hayvan sağlığını olumlu yönde etkileyen mikroorganizmalara probiyotik denir. Bağırsaktaki mikroorganizmaların çoğalmasını artıran ve/veya aktivitesini uyaran ve insan ya da hayvan sağlığını olumlu yönde etkileyen maddelere prebiyotik olarak tanımlanır. Kefir içerik olarak hem prebiyotik hem de doğadaki en zengin probiyotiktir. Probiyotik destek olmazsa bağırsaktaki denge zararlı mikroplar lehine değişir ve çok sayıda kronik hastalıklar ortaya çıkar. (WHO) Örneğin Amerika Savunma Bakanlığı 1 yıl içerisinde askerlerin kefir tüketimiyle sağlık giderlerinden 113 milyon dolar tasarruf etmiştir. (US DOD)

İnsan bağırsak sisteminde 100 trilyon (1,5 kg) faydalı bakteri, mantar ve maya mutual yaşam biçimi olarak bağırsak faunasını oluşturur. Bu faunada 400’ün üzerinde mikroorganizma çeşitliği vardır. Organizmalar 300 m2 büyüklüğünde bir yüzey oluşturan bağırsak sümüksü zarını koruyucu bir tabaka şeklinde kaplar. Bu şekilde dış ortamdan gelen zehirli maddelerin kana geçmesi engellenir.

Kefirin Besin Değerleri
Kefir, vücudun temel fonksiyonlarında ve çeşitli metabolik işlemlerde kullanılan mineraller, vitaminler ve önemli aminoasitler bakımından zengindir. Kefirde bulunan proteinler kısmi sindirimi yapılabilen ve bu nedenle vücut tarafından kolay değerlendirilebilir yapılardır. Kefirde bol miktarda bulunan ve esansiyel amino asitlerden bir tanesi olan triptofanın, mineral maddelerden kalsiyum ve magnezyumun sinir sistemi üzerinde rahatlatıcı etkisi olduğu bilinmektedir. Vücudumuzda en çok bulunan ikinci mineral madde olan fosfor, hücre gelişimi ve enerji ihtiyacının karşılanması için karbonhidratların, yağların ve proteinlerin kullanımında kolaylık sağlamaktadır. Kefir B12 , B1, B kompleksi ve K vitamini bakımından da zengindir. Bu vitaminlerin yeterli alınması durumunda gerek böbrek, karaciğer ve sinir sistemine gerekse deri rahatsızlıklarına sayısız fayda sağladığı bilinmektedir. (Koroleva, 1988)

<
Ev Yapımı Kefir ve Sanayi Kefir Farkı
Bakteriler Funguslar Kefir-spesifik Mayalar Marketten Aldığınız
Lactobacilli
Lactobacillus acidophilus
Lactobacillus brevis
Lactobacillus casei subsp. casei
Lactobacillus paracasei subsp.paracasei
Lactobacillus fermentum
Lactobacillus delbrueckii subsp. bulgaricus
Lactobacillus helveticus
Lactobacillus kefiri
Lactobacillus kefiranofaciens subsp. kefiranofaciens
Lactobacillus kefiranofaciens subsp. kefirgranum
Lactobacillus delbrueckii subsp. lactis
Lactobacillus parakefiri
Lactobacillus plantarum
Lactococcus lactis subsp. cremoris
Lactococcus lactis subsp. lactis
Streptococcus thermophilus
Leuconostoc mesenteroides subsp. cremoris
Leuconostoc mesenteroides subsp. mesenteroides
Enterococcus durans
Acetobacter aceti Dekkera anomala/ Brettanomyces anomalus
Torulaspora delbrueckii
Candida friedrichii
Candida humilis
Saccharomyces exiguus Torulopsis holmii
Candida inconspicua
Kluyveromyces marxianus/ Candida kefir
Pichia fermentans / Candida firmetaria Candida lambica
Issatchenkia orientalis / Candida krusei
Candida maris
Cryptococcus humicolus
Debaromyces hansenii / Candida famata
Debaromyces occidentalis
Galactomyces geotrichum
Kluyveromyces lactis var. lactis
Kluyveromyces lodderae
Saccharomyces cerevisiae
Saccharomyces pastorianus
Saccharomyces unisporus
Yarrowia lypolytica / Candida lypolitica
Zygosaccharomyces rouxii
Saccharomyces turicensis sp nov Kluyveromyces marxianus
Torulaspora delbrueckii
Saccharomyces cerevisiae
Saccharomyces exiguus
Candida kefir
Saccharomyces unisporus
Saccharomyces turicensis
Pichia fermentans
Yarrowia lypolytica Str.lactis,
Str.diacetylactis,
Str.cremoris,
L.acidophilus,
Lb.lactis,
Kefir çubukları Tip I (Licaucasicus ve
L.brewis)
EV YAPIMI KEFİR TÜKETTİĞİNİZDE SAHİP OLACAĞINIZ ÜRÜN KALİTESİ Marketten Aldığınız
Sağlığa Faydaları
Uzun süreli kefir kullanımında tespit edilen çarpıcı bilimsel gerçeklerin bazıları:

Kefir ile Kilo Vermek
Yüksek miktarda içilen Kefirle birlikte izlenilen diyetle elde edilen sonuçlara göre sadece diyet yapıp spor yapanlarla karşılaştırıldığında çarpıcı bir gerçekle karşılaşılmıştır: Kefir içenlerin vücut yağları, iç organlardan başlayarak hızlı bir şekilde yağları yanmaktadır. Kefir içinde bulunan mikroorganizmaların dönüştürdükleri sütün içeriğindeki kalsiyum ve protein düzeyinin yüksek olması daha hızlı BMI endeksini, sıvı dengesini bozmadan ve kas yoğunluğunu artırarak yağ yaktığı tespit edilmiştir.

Bodybuilding spor branşıyla ilgilenen sporcuların temel protein desteği olan whey proteini, kimyasal işlemlerden geçirilmiş ve stoklanma sırasında koruyucu maddelerle desteklenmiş peynir altı suyundan imal edilir. Ancak kefir tüketiminde protein yapısı peynir altı suyundan daha zengin bir gıda desteği alınır. Kefir aynı zamanda serotonin, triptophan, asetilkolin ve lisitin içerdiği için uyku düzenini de sağlar. Uyurken metabolizma yağ yakmaya devam eder.

Kısaca, ne kadar çok kefir içerseniz yaptığız diyet ve spor o kadar daha fazla yağ yakmanızı sağlar. (Andrea, 2011; Megan, 2011; Ayala Canfi, 2011;David T, 2010)

Kanser
1. Karsinoma tümör gelişimini %40-90 oranında engeller (Shiomi, 1982)
2. Kanser hücre gelişimini önleyicidir (Chen, 2007; Maeda, 2004)
3. Kolon kanseri hücre gelişimini önleyicidir (Brady, 2000; Wollowski, 2001)
4. Meme kanser hücre gelişimini ve metastazı önleyicidir (Chen, 2007)
5. Radyasyon etkilerini minimize eder ve vücudu korur (Nagira, 1999; Matsuu, 2003;Heriksson,1995)
6. İmmün sistemi güçlendirerek kanser hücrelerinin ve tümörlerin çoğalmasını engeller (Schiffarin, 1995; Furukawa, 1990;Zubillaga, 2001; Heyman, 2000; Çevikbaş, 1994; Sanders, 2000)
7. Antimutajenik ve antioksidan etkisinin çok güçlü olduğu kanıtlanmıştır (Je-Ruei, 2005)

Sindirim Sistemi
1. Bağırsak ve sindirim sistemi fonksiyonlarını düzenler (Çevikbaş, 1994; De Vresa, 2002)
2. Sindirim sisteminde antifungal etkisi ispatlanmıştır (Çevikbaş, 1994)
3. Laktoz intolerantlar için kullanımı zorunludur (Zubillaga, 2001)
4. Antibiyotiklere dirençli mikroorganizmaları imha eder (De Vrese, 1992; Zubillaga, 2001; Nefedjeva, 1975; Karagözlü, 1990; Libudzisz, 1990)
5. Gastrit ve ülser helcobakteriyi imha eder (Zubillaga, 2001)
6. İshal ve kronik konstipasyonu engeller (Maeda, 2004)
7. Çocuk ishalleri, IBS, Kolitis, Crohn hastalığı, gastroenteritis ve seyahat ishallerini engeller (Heyman, 2000)

Dolaşım Sistemi
1. Kolestrol düşürücü etkisi ispatlanmıştır (Vujicic, 1992; Sena, 2008;Tamai, 1996)
2. Kan şekeri, lipid ve yüksek tansiyon seviyelerini düşürür (Farbwortz, 2005; Vaughan, 1965)
3. Kalp hastalıklarını önleyici etkisi ispatlanmıştır (Diniz, 2003; Rodrigues, 2005)
4. Anti inflamator etkisi ispatlanmıştır (Diniz, 2003; Tadahide, 2011)
Üst Solunum Yolları
1. Tuberküloz, bronşit, rinobronşit, alerjik astım ve sinüzit hastalıklarına yakalan- mayı minimize eder, kronik olanları ise uzun süreli kullanımda iyileştirir, sentom ­ ların etkisini azaltır (Nobel Ödüllü Mechnikoff, 1905;Guillemard , 2010;Morisset 2011; Hojsak, 2010; Dugina, 2004; Adamowicz, 1987;Guillemard, 2009;Alvarez-Lerma, 2008; Mee-Young Lee,2007)

Sporcular
1. Kemik dokusundaki kalsiyum ve fosfor konsantrasyonunu artırır (Lynne Brown, Michele Volansky, 2003)
2. Kas gelişimi için gerekli olan proteini sağlar (Nichols, 2007)
3. Karaciğer fonksiyonlarını düzenler ve hasarları düzeltir (Sena Cenesiz, 2008)
4. Yüksek kalsiyum emilimi sayesinde hızlı ve etkin kilo verdirir (Diane Rogers, 2009)
5. Sporcuların genel vücut yorgunluğunu ortadan kaldırır (Nichols, 2007)
6. Spor yapanların performansını artırır (Nichols, 2007)
7. Spor yapanların enduransını artırır (Kenneth, 1997)
8. Sporcuların maruz kaldıkları metabolik toksinleri yok eder (Martarelli. 2011)
9. Çok güçlü antioksidan özelliği vardır (Clarkson, 2000)

Tavsiye Edilen Miktar
Olumlu etkilerin elde edilebilmesi için günlük en az 2 bardak tüketilmelidir. Yaklaşık 0,5Lt tavsiye edilmektedir. Ayrıca, yapılan tüm çalışmalarda, vücudun kendisini onardığı uykudan önce 1 bardak içilmesinin kemik erimesini karşın alınması gereken kalsiyumun daha iyi emilmesini sağladığı bilimsel çalışmalarla ispatlanmıştır.

www.kefiric.com


Aktif Üye
Aktif Üye
 
Yaş: 36
Kayıt: 27.03.2012
Mesajlar: 196
Şehir: adana
turkey.gif
 (Başlık yok)
 Pts 02 Nis, 2012 13:54
Alıntıyla Cevap GönderSayfa SonuBaşa dön

teşekkür ederim paylaşım için kendi adıma en azından...

_________________
Image[/url]

  « Önceki başlıkArkadaşına Haber VerBu konuya bakan kullanıcıları listeleDosya olarak kaydetPrintable versionSonraki başlık »

   

Bu konuya bakanlar:0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 0 Misafir

Çevrimiçi olanlar: Yok

 Forum Seçin:   

Telif Hakkı CC, Diyet Kardeşliği. Bazı Hakları Saklıdır.
Telif Hakkı © 2006, 2020. Diyet Kardeşliği orijinal fikri Elif Sami'ye aittir.